Vi på Nazar har vært i bransjen i over 19 år. Vi vet hva våre gjester behøver, forventer seg og fortjener. Vi tar ansvar for våre gjester - fra booking av reisen til hjemkomst. Vårt mål er at nettopp du skal få en så fantastisk ferieopplevelse som mulig, så la oss hjelpe deg å velge en reise som oppfyller dine ønsker og passer nettopp deg!
Vi på Nazar vil at du skal kjenne deg trygg både før og under din reise og oppfordrer deg til å lese informasjonen på denne siden. Denne siden oppdateres fortløpende og vi anbefaler derfor at du regelmessig går inn og leser denne siden.
Vi vil også gjøre deg oppmerksom på at ulike land og flyselskaper kan endre sine anbefalinger og restriksjoner uten at vi Nazar får informasjon om det – derfor er det veldig viktig at du som gjest selv holder deg oppdatert via de myndighetslinker vi oppgir på denne siden.
Se også mer informasjon hos Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttet
Det kan være lang ventetid på visse flyplasser, fremst i sikkerhetskontrollen, vi anbefaler derfor at du kommer i god tid til flyplassen, minst 2,5-3 timer innen avreise.
Innsjekk på flyplassen starter vanligvis 2-2,5 time før flyavgang. Skal du fly med Freebird Airlines eller SunExpress åpner innsjekk 3 timer før avreise og stenger 1 time før.
Ingen av våre destinasjoner krever i dag noen form for koronasertifikat, negativ covid-bevis eller okumentasjon på tidligere smitte for innreise i landet. Du behøver heller ikke lenger fylle ut et innreiseskjema. Les mer om ditt reisemål lengre ned på denne siden.
For reiser i EU er det ikke lenger obligatorisk med munnbind ombord på flyene eller på flyplassen. Derimot kan visse flyselskaper eller flyplasser fortsatt kreve dette. Se lengre ned på denne siden der vi linker til de ulike flyseslskapene.
Forhåndsbestill gjerne mat for flyreisen, da utvalget ombord kan være begrenset. Har du ikke bestilt dette kan det gjøres via vårt Holiday Center senest 48 timer før avreise.
Forhåndsbestill taxfree-varer, les mer her.
Unnvik håndbagasje om du kan, sjekk heller inn så mye bagasje som mulig. Vil du likevel ta med håndbagasje, må det få plass under stolen framfor deg.
Det finnes ikke lengre noen krav om munnbind under flyreisen, se linker til alle flyselskaper lengre ned på denne siden.
Alle fly vi reiser med er utstyrt med avanserte filter, som holder sykehusstandard, og gjennom disse filter fylles kabinen med ren luft.
Regler hos ulike flyselskaper skiller seg og oppdateres fortløpende. Vi ber deg derfor lese om de mest aktuelle oppdateringer samt flyselskapets regler rundt reisende direkte fra flyselskapets hjemmeside. Du finner linker til de ulike flyselskapene her:
Alle våre hotell har som høyeste prioritet å gjøre sitt ytterste for at du som gjest skal ha en så behagelig og hyggelig ferie som mulig.
Hotellene følger alltid lokale myndigheters direktiver og anpasser sine rutiner deretter.
Om større endringer skjer i hotellets tilbud, kommer de berørte gjestene å oppdateres snarest mulig etter at vi har fått endringene bekreftet fra hotellene. Vær oppmerksom på at endringer som skjer utenfor Nazars kontroll kan innføres med velig kort varsel før vi har fått fullstendig informasjon.
Vi møter opp på flyplassen som vanlig og sørger for at alle kommer trygt med den bookede transfer. Også her følger vi de lokale myndigheters krav, som kan variere avhengig av land og destinasjon.
I høysesongen kan transfertidene være lengre på grunn av stor trafikk.
Visste du at du kan bestille privat transfer for bare deg og ditt selskap hos oss på Nazar? Har du ikke bestilt transfer? Logg inn på Min reise og se hvilke alternativer som finnes avhengig av din reise og destinasjon.
Å oppdage og oppleve reisemålet man besøker er for mange en selvfølge og feriens høydepunkt.
Kontakt vårt Holiday Center for å få mer informasjon om ditt reisemål, hvilke utflukter som finnes tilgjengelige og hvordan man bestiller på reisemålet.
Det finnes ikke lenger noen innreisekrav ved innreise til Hellas. Dette betyr at du hverken behøver et gyldig koronasertifkat eller fylle ut et innreiseskjema for å reise inn i landet. Dette gjelder alle reisende, uansett om du er fullvaksinert eller ikke.
Om du blir syk i covid-19 på reisen gjelder minst 5 dager karantene på adressen oppgitt ved ankomst til landet eller på andre overnattingssteder utpekt av greske myndigheter.
Lokale restriksjoner:
Munnbeskyttelse er kun et krav på sjukehus og om du reiser med offentlig transport, om ikke annet blir informert om. Dette gjelder samtlige over 4 år.
Innreise til Norge
Alle som reiser inn i Norge fra utlandet oppfordres til å følge de anbefalinger som gjelder i Norge. For tilfelle er det ingen spesielle anbefalinger i forbindelse med innreise for norske statsborgere. Les mer på fhi.no.
Hold deg oppdatert
Den seneste informasjonen fra den norske ambassaden angående reiser til Hellas finner du her.
Vi tar forbehold at det kan skje endringer på veldig kort varsel, så det er viktig å holde deg oppdatert på FHI hjemmeside både før og under reisen.
Lokale restriksjoner:
Kravet på munnbeskyttelse har blitt lettet, men kan fortsette som et krav på sykehus og andre plasser der tilstrekkelig ventilasjon mangler eller der sosial avstand ikke kan opprettholdes,
Innreise til Norge
Alle som reiser inn i Norge fra utlandet oppfordres til å følge de anbefalinger som gjelder i Norge. For tilfelle er det ingen spesielle anbefalinger i forbindelse med innreise for norske statsborgere. Les mer på fhi.no.
Hold deg oppdatert
Den seneste informasjonen fra den norske ambassaden angående reiser til Tyrkia finner du her.
Vi tar forbehold at det kan skje endringer på veldig kort varsel, så det er viktig å holde deg oppdatert på FHI hjemmeside både før og under reisen.
Innreisekrav
Det finnes ingen innreisekrav til Kypros. Dette betyr at du hverken behøver et gyldig koronasertifkat eller fylle ut et innreiseskjema for å reise inn i landet. Dette gjelder alle reisende, uansett om du er fullvaksinert eller ikke.
Lokale restriksjoner
Alle koronarestriksjoner har opphørt, men bruk av munnbeskyttelse kan fortsette på sykehus og andre plasser der tilstrekkelig ventilasjon mangler.
Innreise til Norge
Alle som reiser inn i Norge fra utlandet oppfordres til å følge de anbefalinger som gjelder i Norge. For tilfelle er det ingen spesielle anbefalinger i forbindelse med innreise for norske statsborgere. Les mer på fhi.no.
Hold deg oppdatert
Den seneste informasjonen fra den norske ambassaden angående reiser til Kypros finner du her.
Kan jeg være trygg i å bestille en reise?
Ja, det kan du. Hvis offentlige myndigheter (Regjeringen) skulle fraråde reiser til en viss destinasjon under den spesifikke perioden for din planlagte reise så reiser vi selvfølgelig ikke. Da kommer du til å kunne ombooke eller avbestille din reise.
Hvilke innreisekrav gjelder for mitt reisemål?
Våre reisemål har lettet på innreisekravene eller helt tatt bort de. Les mer under respektive reisemål/destinasjon.
Må jeg være vaksinert for å kunne reise?
Siden mange destinasjoner/reisemål har tatt bort innreisekravene behøver du ikke være vaksinert for å reise. Les mer under respektive destinasjon/reisemål.
Behøver barn vise opp noe koronasertifikat mår man reiser?
Siden mange destinasjoner/reisemål har tatt bort innreisekravene gjelder dette også for barn. Les mer under respektive reisemål/destinasjon.
Hva gjør jeg om jeg får et positivt covid-resultat før avreise?
Er du syk kan du ikke reise. Da kontakter du vårt Holiday Center som hjelper deg å avbestille reisen. Vanlige av- og ombookingsregler gjelder, så etter dette kontakter du ditt forsikringsselskap for å se hva som gjelder. Har du forsikring via Nazar veileder vi deg.
Kan jeg endre eller avbestille min reise kostnadsfritt?
Det er normale av- og ombookingsregler som gjelder. Derfor anbefaler vi at du ser over dine forsikringer nøye når du bestiller og skal reise. Les mer om våre forsikringer og vilkår her.
Hva skal jeg tenke på innen jeg skal reiser?
Noen ting som er greit å tenke på før du skal ut og reise er først og fremst å se over dine forsikringer før reisen – les mer om våre forsikringer med Allianz her. Å være i god tid på flyplassen og at munnbeskyttelse eventuelt skal bæres på flyplassen og på flyet, les mer under avsnittet "Under flyreise". Forhåndsbestill din flymat for reisen, da utvalget ombord kan være begrenset, det gjelder også taxfree-varer.
Hva skjer om jeg blir syk på reisen?
I første omgang skal du kontakte personalet på hotellet for å følge de lokale retningslinjene for reisemålet for deg og ditt selskap. Deretter kontakter du Nazar på reisemålet da vi kommer å hjelpe og assistere deg. Ta også kontakt med ditt forsikringsselskap og husk å sørge for at du er skikkelig beskyttet innen du startet reisen. Nazar dekker ikke sykehuskostnader eller ekstra fly- og hotellkostnader.
Finnes det nye rutiner og retningslinjer på Nazars hotell?
Alle våre hotell følger de lokale myndighetenes krav og retningslinjer, og de kan variere avhengig av land og destinasjon. De har alle som høyeste prioritet å sikre at våre gjester får et herlig og trygt opphold.
Påvirker covid-19 All Inclusive-utvalget?
Serveringen på hotellene kan variere avhengig av lokale restriksjoner.
Hvordan ser rutinene ut rundt Captain Nemo’s barneklubb?
Aktiviteter og konsept i våre barneklubber vil anpasses etter eventuelle lokale restriksjoner på våre destinasjoner. Om større og mer omfattende endringer skulle skje, kommer vi å oppdatere vår hjemmeside og berørte gjester.
Kommer de ulike fasilitetene på hotellene å påvirkes?
Dette kan variere avhengig av land, destinasjon og eventuelle lokale retningslinjer som finnes. Sosial distansering gjelder generelt og dette også på hotellene.
Hva kreves av meg som reisende når jeg skal reise hjem fra min ferie?
Som reisende er du selv ansvarlig for å kontrollere mulige innreiseregler til ditt hjemland og følge dem. Foreløpig er der ikke noen spesielle anbefalinger i forbindelse med innreise til Norge. Les mer lengre opp på denne siden der vi også linker videre til ulike myndigheters hjemmesider.
For ytterligere informasjon: Folkehelseinstituttet, Nazars avbestillingsregler.